Monday, May 18, 2009

Ikhlas buat teman-temanku...

Teman....
Kuntum-kuntum kenangan itu, masih tetap mewangi dan mekar disudut hati ini walaupun jaringan usia semakin robek di bawa masa. Aku bersyukur dengan caturan pertemuan yang di aturkan oleh Allah taala.Masa bukanlah terlalu kejam untuk menjarakkan kita....kerana disebaliknya kita leka mengejar cita-cita dan matlamat yang menanti.. kita tetap setia mengatur langkah mencari untaian ilmu buat menampal kekosongan jiwa. Sememangnya sudah lumrah alam setiap pertemuan pasti akan disulami perpisahan, walau kita tidak merelakan, namun....iasuatu ketetapan. Segalanya demi memburu Mardhatillah agar hati-hati kita tetap akan disatukanNya dalam satu wadah perjuangan yang jitu. Biar dimana kita tercampak, hadap dan fikrah kita biarlah sebati. Semadikanlah perjuangan fillah ini agar ianya dapat disatukan sebagai satu matlamat....bahawa hidup kita adalah satu perjuangan dalam merebut satu martabat yang telah lama diimpikan.

Teman....
Teruskanlah perjuangan mu, usahlah sesekali kau menoleh ke belakang. Sememangnya perjuangan itu pahit, namun janji Allah itu tetap benar. Bukan intan permata yang akan menghiasi, tetapi kepahitan yang telah tersedia di sepanjang perjalanan. Sudah menjadi adat pejuang, rentak yang di atur tidak semestinya diakhiri dengan kemenangan, melainkan di tengah-tengah perjalanan kita pasti akan paku-paku cabaran yang menggangu gugat perjuangan kita. Usahlah rebah kerana di buai dek perasaan kerana ujian yang getir yang perlu engkau tempuhi..
Bersama sisipan perjuangan,aturlah langkahmu dengan keyakinan dan kepastian. Carilah nilaian permata indah di sepanjang perjalan ini. Aku doakan dirimu sekuat Khadijah, setabah Aisyah, sezuhud dan semurni Rabiatul Adawiyah dalam menelusuri bilah-bilah perjuangan.
Harapanku, agar mampuku melihat dirimu berada di hadapanku, meniti di bibir masyarakat yang mendambakan sekalung kesedaran dan keinsafan dalam merintis denai perjuangan. Jadikanlah pengalaman hari ini sebagai persiapan menyusuri hari esok. Kususuri doa kudus buatmu teman...agar hati kita terus kita di ikat dalam saf perjuangan yang suci ini. Semoga Allah taala memberikan kita tempat yang baik di sisiNya....

1 comment:

Anonymous said...

salam nurul

hanya teman yg mengenal erti kasih,cinta,setia thadap temannya sja yg mampu memelihara hubungan itu......bia apa pun badai yg menimpa

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...