Saturday, May 22, 2010

Jika Aku Harus,...

Jika aku harus berenang di laut untuk mendapatkan apa yang aku inginkan,
aku akan belajar bagaimana untuk berenang, dan aku akan mengarungi lautan itu.


Jika aku harus mendaki gunung tertinggi untuk mendapatkan apa yang aku inginkan, aku akan belajar cara mendaki, dan aku akan daki gunung itu.

Jika aku harus menyelam samudera terdalam untuk mendapatkan apa yang aku inginkan, maka aku akan belajar bagaimana cara menyelam, dan aku akan menyelami samudera itu.


Jika aku kecewa kerana hal-hal yang tidak seperti yang aku inginkan,
maka aku akan belajar bagaimana menerimanya, dan aku akan mencuba untuk menerimanya.

Setidak-tidaknya sekarang aku telah cuba untuk melalui cabaran hidup ini, dan menerima segala sesuatu,...dengan usahaku sendiri...

Kemudian, aku akan terus mencuba untuk melakukan yang lebih baik, demi apa yang aku inginkan…
Semoga semua keinginan ini adalah baik… dan untuk kebaikan....

3 comments:

Anonymous said...

itu yang sepatutnye, bila baca yg ini.....sy pun turut termotivasi;-] thankssssss...

pelangi ptg said...

:-)

Anonymous said...

Terdampar di lautan yg luas... ku mencari pulau untuk berteduh...untk ku berlabuh...supaya hidup dapat diterus kn..tetapi...ku mati sebelum smpat ku kecapi nikmat itu...

*moral-hargai hidup n org yg tersyg..

AABAA-OppA-

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...