Tuesday, June 29, 2010

Journey in the rain :-)

Jumaat - balik kulim sorang2...hujan sepanjang jalan dari Cameron Highlands sampai la Kulim...huhu..sudah tentu nrl sangat2 suke tgk hujan...kabus pulak tebal masa turun dari CH, buat sejuk sgt mata ni memandang,hehe..
tapi dalam masa yang sama, memandu dlm keadaan hujan ni banyak yang kena beringat. Dalam dok beringat sempat lg potong 2 lori dan 3 kete sekaligus masa turun dari CH dalam hujan lebat tu... aduyai..bile la nrl nk berubah...xmau bt dh cm gni... tapi dok buat jgk..


Ada 5 eksiden sepanjang perjalanan...1 kat jalan simpang pulai-CH, 4 kat hiway PLUS. semua kes terbabas dan langgar belakang...nrl cuma maintain kelajuan dlm 110-120kmj ikut lorong kanan, nasib kete x byk...cuma ada 2,3 tempat laluan air, tayar lari ke tepi. dlm kelajuan gtu memang terkejut dan cuma boleh pegang stereng kuat2 dan statik...nk buat camana,..kt hiway la ade peluang nk kejar masa skit. masuk jalan bandar baru-kulim nt xle dah sebab jalan x rata dan bnyak lubang...

3 jam baru smpai kulim..alhamdulillah...bestnye dpt tgk hujan sepanjang jalan ;-)

Rupenye balik CH pun, keadaan hampir sama...kali ni sarah teman dari penang..

Sampai ipoh, singgah beli McD dlu untuk kami dan kwn2 kat CH...masa nk naik, dh fikir yang x bleh laju2..sebab kereta yang trn banyak dan selalu terbabas terutama bila jalan licin. Kol mama gtau nak naik CH dan mntak doakan semua selamat... kabus tebal...hehe..mcm nk msk alam lain plak rase. Mula2 beria ckp kat sarah kak nrl xmau laju..tapi sampai halfway, potong-memotong gk...aduiyai...

Thanks sarah, teman kak nrl sampai umah :-)

Cuma 1 je...camana nk bg ilang kedegilan bwk kete laju ni ea....tlg...

3 comments:

pelangi ptg said...

:-)

ur sis said...

Nurulhuda tgk 5 xcden tp msh drive laju & memotong dlm hujan? bahye tu dik..
Salunye bile dh kene..dh xcden..br insap. Lps tu nk lalu corners pn msti brek2 sbb dh penah rase azabnye xcden.
So sblm ape2 jd..
1. Ingat sume org yg syg kite..biar drive 100-110 kmj dan sampai di umah dgn selamat..drpd drive 120 kmj dan dihantar ke umah oleh ambulans..apetah lg oleh van bertulisan hijau. Biar org yg syg kite jengah muke di pintu..dari celah2 kain putih..utk tengok muke kite yg die dah lame rindu
2. Ingat sume org yg kite syg..yg ade same2 ngan kite dlm kete..yang akan menderita klu ade ape2 jd kt kite. Kemalangan boleh berlaku sekelip mate..klu xkelip mate pn msh boleh xcden tau.
3. Ingat ape juge kemalangan yang berlaku kt org lain boleh jgk berlaku kt kite..hari2 yg bakal mendatang belum tentu menjanjikan ape2..kite yg menentukan baik buruk perjalanan kite

Syah said...

hati2 di jalan raya.. :)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...