Saturday, August 6, 2011

Adakalanya,... :-)

Cuti hujung minggu...dihabiskan di Cameron Highlands je minggu ni...batuk makin menjadi-jadi..smpai sakit2 urat dibuatnye...
Pagi td dan esok..plan yang sama - pegi sekolah... banyak lg kerja x selesai..memandangkan minggu depan khabarnye nazir nk "berkampung" kat sini...
Kolaj gmbr kwn2 dah siap tengahari td.. :-) ..patutnye bnyk lg gmbr nk letak tp x muat dh..dan patutnye jgk, ble buat lg cntk..cuma akan ambik masa 2,3 hari..takut x kesampaian & tertangguh lg & tak siap2..maka itu jelah hasilnye.. Alhamdulillah..niat utk ada 1 kolaj gmbr kwn2 sempena 2thn nrl kat ch, tercapai :-)
Sambil2 tu main pulak feature "people" dlm Picasa..sampailah dpt 1 kolaj muke sendiri..tgk2 blk mmg sememeh la cikgu nrl ni..kejap gemuk-tembam sungguh muke..kejap kecik-time kurus sikit la tu..hmm..tulah, seadanya ;-)

***
Kepada semua kawan2 kat Cameron Highlands,dan semua di luar sana..terima kasih banyak2 ye... adanya kalian semua disisi, nrl bersyukur sgt2... Apelah akan jadi pd nrl bila dlm kesusahan, kalau tak ada kawan2 semua... Bila sedih pun, ade je yg nk buat nrl senyum semula..wpun orgnya cuma sekecik-kecik Mal... :-) Syukur Ya Allah... :-)

Wpun bukan semua yang dilalui dlm hidup ni tak indah belaka..masa nk mrh, letih dgn karenah yg mcm2..,kecewa yg amat sgt.., mulut dgn tangan ni mesti terlepas bercerita-cerita jugak..hmm..
Namun,..pokok pangkal semua itu adalah pengalaman hidup pemberian Allah utk nrl.. untuk lebih menyedarkan, mematangkan nrl.. insyaAllah...
Mesti ada juga salah nrl di mana2 sepanjang setiap apa yang berlaku... Nrl mintk maaf tau...


"Adakalanya kita perlu menangis agar kita tahu hidup ini bukan sekadar untuk ketawa..agar kita tahu betapa mahalnya air mata..bersyukur pada orang yang menyakitimu kerana dia menabahkanmu.. bersyukur pada orang yang tidak mengendahkan kamu kerana dia memupukmu untuk berdikari.. bersyukur pada orang yang menjatuhkanmu kerana dia memperhebatkan kemampuanmu.. bersyukur pada orang yang menyiksamu kerana dia menguji kesabaran dan ketabahanmu.."


:-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...