Friday, July 1, 2011

Bila mana...

Bila mana Dia yang menciptakan
Dia lebih mengetahui kenapa aku dijadikan wanita..

Bila mana Dia yang menciptakan
Dia lebih mengetahui kenapa aku dijadikan Islam..

Bila mana Dia yang menciptakan
Dia lebih mengetahui dimana awal dan akhirku...

Bilamana Dia yang menjadikan dunia
Pastilah Dia lebih tahu akan segala isi dan luarnya

Bilamana Dia yang menciptakan manusia
Pastilah Dia yang lebih mengetahui akan hati mereka

Bilamana Dia yang menciptakan adil
Pastilah Dia yang terutama menegakkanya

Bilamana Dia yang menciptakan kasih dan sayang
Pasti Dia yang maha mencintai

Bilamana Dia yang menciptakan akal
Pasti Dia yang maha bijaksana

Dia yang menghulurkan salam bilamana manusia berpaling dari-Nya
Dia yang mengirimkan Rasul bilamana manusia sesat dari jalan-Nya
Dia yang menghadiahkan kitab bilamana manusia berlagak lebih pandai
Dia yang setia mendengar bilamana manusia merintih dan merayu
Dia yang sentiasa melindungi bilamana manusia dalam kedukaan
Dia yang menjanjikan keampunan bilamana manusia masih menduakan-Nya
Dia yang merindui bila mana manusia lupa menyebut nama-Nya
Dia yang setia menunggu bila mana manusia sudah putus asa pada hidupnya
Dia yang masih menghulurkan kasih dan menjanjikan syurga pada semua hamba-hamba-Nya

Ya Allah
Saat Kau izinkan aku hidup dengan serba cukup

Saat Kau hadiahkan aku kebahagiaan dan kasih sayang
Saat Kau setia tika aku melupakan-Mu
Saat Kau mengingatkan bila aku tersasar seketika
Saat Kau mendengar tika aku memerlukan-Mu

Mengapa aku menyalahkan-Mu disaat aku berduka,
Sedang Kau masih disitu mendengar dan memujuk..
Kau masih setia mengasihi..
sungguh benar..
Kau maha pemberi..
sungguh luar biasa
CintaMu yang maha sempurna..

Bila mana KAU mencintaiku..Kau tunjukkan aku jalan, Kau halakan aku pada kebenaran, Kau kuatkan aku dengan pengalaman, Kau lindungi aku dari ancaman, Kau berikan aku jalan, Kau bantu aku membuat pilihan, Kau jauhkan aku dari gangguan, Kau pelihara maruahku dari kejahatan, Kau ampunkan aku pada kesalahan, Kau berikan aku peluang, Kau kembalikan apa yang hilang, Kau kurniakan kegembiraan, Kau hilangkan kesedihan, Kau berikan harapan, Kau tiupkan aku kekuatan...Jangan lepaskan aku...Peluk aku dalam redha-MU. Dakap aku dalam cinta-Mu.


~Sedalam itu ertinya~
Cahaya.....................

tenang....di sini....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...